Przejdź do treści

Tytuł ogłoszenia
REFERENT

Źródło oferty
Urząd Pracy
Status
Włączone
Treść ogłoszenia
Do zakresu zadań referenta realizującego zadania z zakresu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego należeć będzie w szczególności: 1. Przyjmowanie, rejestrowanie i weryfikacja wniosków, 2. Prowadzenie postępowania przyznającego świadczenia, 3. Przygotowanie projektu decyzji, postanowień oraz wszelkich pism w zakresie świadczeń oraz rozliczania dłużników alimentacyjnych 4. Obsługa programu komputerowego AMAZIS, NEMEZIS, ETER. 5. Prowadzenie stosownych postępowań w sprawach o świadczenia rodzinne realizowanego w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, 6. Prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń, utraty do nich prawa oraz spraw odwoławczych, 7. Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych i współpraca w tym zakresie z komornikami sądowymi oraz przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych wraz z odbiorem oświadczenia majątkowego od dłużników, 8. Wydawanie stosownych zaświadczeń, 9. Ewidencjonowanie wpłat dłużników, komorników oraz Urzędów Skarbowych, przygotowanie stosownych dokumentów, 10. Przekazywanie informacji o nieuregulowanych zobowiązaniach dłużnika do biur informacji gospodarczych, 11. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami, 12. Obsługa systemu teleinformatycznego - Emp@tia 13. Przygotowanie list wypłat i przekazów dotyczących świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, 14. Przygotowanie sprawozdań rzeczowo-finansowych, 15. Przygotowanie planów i prowadzenie sprawozdawczości gminnej, 16. Analiza i ocena potrzeb w celu sporządzenia zapotrzebowań na dotacje, 17. Udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących świadczeniach 18. Przyjmowanie wniosków i przygotowywanie zaświadczeń do programu Czyste powietrze.

Wymagania

Niezbędne wymagania: 1) obywatelstwo polskie, 2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych, 3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe 4) wykształcenie wyższe, preferowane na jednym z kierunków: administracja, zarządzanie, pedagogika, socjologia, psychologia, nauki o rodzinie, 5) trzyletni staż pracy, w tym minimum roczny staż pracy w prowadzeniu spraw z zakresu funduszu alimentacyjnego lub świadczeń rodzinnych, 6) bardzo dobra znajomość obowiązujących regulacji prawnych w zakresie działalności w szczególności przepisów ustaw: - o świadczeniach rodzinnych, - o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekuna, - o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, - o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem, - o pracownikach samorządowych, - o samorządzie gminnym, - kodeks postępowania administracyjnego. 7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku, 8) bardzo dobra umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych. 9) znajomość obsługi programu komputerowego AMAZIS, NEMEZIS, ETER. Wymagania dodatkowe : 1) umiejętność pracy w zespole, 2) umiejętność nawiązania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami, 3) umiejętność rozmowy z klientem trudnym, 4) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, 5) komunikatywność, rzetelność, empatia, zaangażowanie, asertywność, kreatywność, obowiązkowość, dyskrecja, 6) odporność na sytuacje stresowe, 7) uprzejmość i życzliwość w kontaktach z klientem.

Informacje o pracodawcy

Pracodawca: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W CHMIELNIKU

NIP: 8132935950

Adres: 36-016 Chmielnik 50, powiat: rzeszowski, woj: podkarpackie

Lokalizacje
Chmielnik, pow. rzeszowski, woj. podkarpackie
Wynagrodzenie
od 4 806,00 PLN
Ważna do
Wymagania

Niezbędne wymagania:

1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
4) wykształcenie wyższe, preferowane na jednym z kierunków: administracja, zarządzanie, pedagogika, socjologia, psychologia, nauki o rodzinie,
5) trzyletni staż pracy, w tym minimum roczny staż pracy w prowadzeniu spraw z zakresu funduszu alimentacyjnego lub świadczeń rodzinnych,
6) bardzo dobra znajomość obowiązujących regulacji prawnych w zakresie działalności
w szczególności przepisów ustaw:
- o świadczeniach rodzinnych,
- o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekuna,
- o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem,
- o pracownikach samorządowych,
- o samorządzie gminnym,
- kodeks postępowania administracyjnego.
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
8) bardzo dobra umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.
9) znajomość obsługi programu komputerowego AMAZIS, NEMEZIS, ETER.

Wymagania dodatkowe :

1) umiejętność pracy w zespole,
2) umiejętność nawiązania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
3) umiejętność rozmowy z klientem trudnym,
4) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
5) komunikatywność, rzetelność, empatia, zaangażowanie, asertywność, kreatywność, obowiązkowość, dyskrecja,
6) odporność na sytuacje stresowe,
7) uprzejmość i życzliwość w kontaktach z klientem.

Godzin tygodniowo
40.00
Godzin miesięcznie
160.00
Wymiar etatu
1.00
Informacje o pracodawcy
Pracodawca: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W CHMIELNIKU
NIP: 8132935950
Adres: 36-016 Chmielnik 50, powiat: rzeszowski, woj: podkarpackie